2013. április 15.

Zsombolyok, keltikék, nyársak (k.O.)


Komárom-Esztergom megye, Dunántúli-középhegység, Közép-Dunántúl, Gerecse, Bajót község, Öreg-kő hegy.


Kéktúra útvonal: honlap és leírás.

természetvédelmi terület



Péliföldszentkeresztről indultunk





Keltike mezők:
odvas és ujjas




Az Öreg-kő lábánál lévő pihenőnél a gyerekeket vonzotta a hegy és a barlangok.







Több barlangbejáratot is találtunk,





A Feneketlen kút:





(kis automatához kevés a fény, de a név találó)


És a legszebb, legértékesebb, fokozottan védett zsomboly: Jankovich-barlang




A "zsomboly" szó jelentése: Karsztban hozzávetőlegesen függőleges irányú kürtőkkel kezdődő barlang. Aknabarlang.


Egy 1913-ban a Barlangkutató Szakosztálynak tartott előadás,  mely az Öreg-kői zsombolyok kutatásáról és védelméről szól. (Bekey Imre Gábor, Baits György)


És hogy ne csak a mélységek ragadjanak magukkal, folytattuk a magasságokkal:




Gerecse, Duna, Szlovákia



Áprilisban az erdő alattunk



Sziklaként és érzésként is meredek volt látni ereszkedni a gyereket a semmi fölött



A hegy lábánál lévő pihenőhelyen található két kis esőház, néhány asztal paddal és tűzrakóhely.
A mellette lévő ligetes részen játék és készülődés a szalonnasütéshez.


Bicskanyitás, nyársfaragás



Visszatérve, a péliföldszentkereszti forrásoknál időztünk és töltekeztünk vízzel és egyebekkel


Igazán szép és tartalmas napunk volt!


21 megjegyzés:

  1. Irigyelek, fiatalon szinte mindig túráztunk, rég volt. Imádtam, s a gyerekeim is.

    VálaszTörlés
  2. Nincs miért, hiszen most is jártok, ahogy a gannai képeket néztem :)

    Ahogy nőnek, egyre könnyebb velük menni.

    VálaszTörlés
  3. HAHÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ
    hova lettél???

    VálaszTörlés
  4. Kedves Katalin, köszönöm érdeklődésed.
    Ez az év bőven ad feladatokat az általam tervezettek mellé :)
    (de a környezetemben élőktől is ezt hallom)

    Így hát most többet vagyok itt fejben, mint írásban :)

    VálaszTörlés
  5. Annyira nem értek hozzá, de gyönyörűek a fotóid!
    Köszönöm!
    P

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm, kedves P.
    A kis automata nem sokat tud, viszont az erdei és barlangos hangulat "pótolja" némileg a hiányt.

    (és ez az a bejegyzés, aminek a képeit újra akarom tölteni, mert a blogger életlenítette)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is a képek fizikai értelemben vett minőségére gondoltam. Bár a kompozíciók, képkivágások, témaválasztás nagyon figyelemreméltó, de ez sem az, ami igazán megragad, hanem a körülötted lévő teremtett világ (és akik benne élnek) és a vele való kapcsolatod, ahogy ezt ezeken a képeken keresztül közlöd velünk.
      Benne van a gyermekkorod, és ami akkor kimaradt belőle... azt hiszem :)

      Törlés
    2. Kedves P! Örülök, hogy így látod :)
      Üdvözöllek

      Törlés
    3. Kedves Rita!
      Amiket írtam, csak benyomások és érzések. Lehet, hogy másnak másról mesélnek a képeid, de az nem baj, sőt...
      üdv
      P

      Törlés
    4. Ezután nem szeretnék névtelenül írni neked, ez talán nem túl illendő, ezért mostantól így folytatom.
      üdv
      P

      Törlés
  7. Érző lelket, arányérzékkel bíró embert takar a Stone név.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A régi időkben a névnek sokkal nagyobb jelentősége volt, mint ma. A születő gyermek tulajdonságai, a szülés körülményei, az épp aktuális helyzet, körülmény, környezet, de akár egy prófétikus kijelentés instruálta az anyát, vagy az apát a névválasztásban. Az én esetemben is a nevem nem én választottam magamnak, de nem hiszem, hogy bármelyik is befolyásolta volna a szüleimet, mikor ezt a nevet adták nekem, legalábbis nincs róla tudomásom.
      A Stone név tehát önmagában nem nagyon beszédes velem kapcsolatban. De azért nagyon köszönöm a megelőlegező bizalmat és feltételezést, viszont ez a blog Rólad szól, a te lelkedről és ez nekem tetszik! Bátor dolog kinyitni magad a nagyvilágnak, hogy bárki megítélje, ami a szíved legmélyéből fakad. De tudod, minden művész ezt teszi, sőt, szerintem mindenki, csak sokaknál ez nem tudatos.
      Várom a további fotókat, érdemes folytatnod!
      üdv
      P

      Törlés
  8. Hm, az utóbbi időben nincs sok mozgás itt sajnos. Mármint a commentekre gondolok. Mintha leszoktak volna rólad a látogatók. De lehet, hogy tévedek, annyira nagyon nem vagyok képben itt, csak párszor felnéztem a blogra, és nem látok túl sok változást.
    Sajnálom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Péter! Bár látható látogatóim száma kb.15, de a rejtett látogatók és nem kommentelők ennél többen vannak. Lehet, hogy Ők is láthatatlanok akarnak maradni, mint először Te :)
      Számomra ezzel semmi gond, kis közösségnek szívesebben adom magam, mint a nagy plénumnak. (a cím alatt is szerepel, hogy fiókomból...)

      És mostanában én is ritkábban járok erre feladataim miatt, de volt ez és lesz ez másként is.
      A minőség a fontos számomra, nem a mennyiség.

      Törlés
    2. Visszafelé:
      - A minőséggel nincs gond :), a mennyiség meg nem érdekel.
      - Ha feladat van, akkor értehető.
      - Persze, csak mint minden közösségi oldalon, vagy blogon az első lelkesedés (a tulajé és a publikumé) után az aktivitási görbe erős visszaesést szokott mutatni, ami tud lehangoló lenni, ha valaki mint én, belecsöppen valahol. De ha ez rendben, semmi elfáradás, akkor jól van.
      - Én nem terveztem háthatatlannak lenni, csak így indultam, de aztán úgy döntöttem, kilépek az ismeretlenség homályából, ezzel megtisztelve első sorban téged.
      üdv
      P (és tényleg Péter vagyok, de hát ez nem is volt titok)

      Törlés
    3. Nem vagyok egy elfáradós típus.
      Köszönöm a megtiszteltetést :)

      Törlés
  9. Nem akarnál esetleg a fényképezés körülményeiről, technikai paramétereiről is írni néha? A lelki dolgok is érdekesek, de engem az előbbiek is érdekelnének.

    VálaszTörlés
  10. A bejegyzésben és a visszautaló linkben szereplő kis Olympus automatáról már tudsz.
    Van még egy Canon EOS 500D, EF-S 18-200 mm optikával, 1:3.5-5.6-os fényerővel.
    A munkahelyemen más gép volt, ezt sem én választottam.
    Az adott gépből és magamból megpróbálom a legjobbat kihozni.

    Írok szívesen, ha valamelyiknél kéred.
    Nem csak ehhez a bejegyzéshez.
    (a Szentjánoskor-hoz pl. pont írtam)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, kérem. Ha nem esik nehezedre, mert miért ne lehetne egyben szakmai blog is ez?
      Vagy nem?
      üdv
      P

      Törlés
    2. Nem szeretnék szakmai blogot csinálni belőle. Nagyképűségnek tartanám részemről, és a felszerelésem sem adott hozzá.
      De bármikor szívesen írok a paraméterekről, ha kéred.

      Törlés
  11. Nem nagyon értek hozzá, miattam nem nem fontos. De ha majd mégis úgy érzem, hogy nem tudok meglenni technikai háttérinfók nélkül, sikítok.

    VálaszTörlés