2021. november 24.

Fájdalom

Fotó: Wendy Timmermans_Mexico

Életünk szakaszaiban élőn és holtan távoznak tőlünk, hozzánk közelállók.
Fizikai, lelki, szellemi hiányuk fáj.

Próbálok egyre föntebbről tekinteni a dologra és inkább magamon gyúrni, merthogy a tényeken nem lehet.
Valószínűleg szükségszerű a távozás, attól hogy én még nem értem.
Azt mondják, az idő sebeket gyógyít.
Szerintem az időtényező ehhez kevés.
Sőt, aki tétlenül várja az idő múlását, az inkább csak jobban elássa a fájdalmat.
Sem az otthagyottnak, sem a távozónak nem jó. Nem visz előrébb.

Onnantól, hogy megértem, miért történt, könnyebb elfogadni az elfogadhatatlant és a felfoghatatlant.
Azon pontnál tudom, hogy megértettem, ha egyszer csak megnyugszom és béke lesz bennem.
Akkor biztosan megértettem.
Még van tovább is, de legalább az irány már megvan.

A másik a tisztelet.
Tiszteletben tartom a döntését, akár élőn, akár holtan távozott.
Nem tartozik rám holtnál, hogy ott Fönn mit beszéltek meg Akivel ez feladat volt.
Ez ugyanolyan magánügy, mint a vallás, a világnézet és sok egyéb.
Élő esetében, amit tudok megbeszélek, ami nem megy, azt magamban igyekszem rendezni.

Lelkiismeret. Én tisztán lépek-e ki a kapcsolatból?
A másiknak szintén magának kell elszámolnia a lelkiismeretével.
Megtett-e mindenki minden tőle telhető legtöbbet?

Még ezek után is mozog és feltör a fájdalom a veszteség miatt, de minél több kört futok vele, annál könnyebb.
Ez idő.
Tettekkel és gondolatokkal tele.

Fotó: Lola Biuckians_Namíbia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése